Lasagne



Söndag för mig är lite av en lasagnedag.
Jag har inget särskilt recept utan tar vad som finns i kylen,
men igår så lyckades jag så bra att jag är tvungen att dela med mig av "receptet"

lasagneplattor
300 g veggofärs
200 ml pastasås (tomat)
en halv tärnad tomat
150 g grön pesto
1/2 squash/ zucchini
1 gul paprika
beachamelsås
riven ost

1. Börja med att steka den skivade zucchini och paprikan mjuka.
 Blanda ner pesto. Ställ blandningen åt sidan.

2. Stek veggofärsen och blanda sedan i tomatsåsen och de hackade tomatbitarna.

3. Lägg ett lager lasagneplattor i en form.
Häll på beachamelsås, följd av färsblandningen.
Lägg på ytterligare ett lager plattor och beacamelsås.
Häll på pestoblandningen tillsammans med lite ost.
Avsluta med plattor, sås och ost.

4. Grädda tills den får färg. Servera med ruccola, tomat och basilika. 
 Krydda med salt och peppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0