Oväntad vändning

Berättar för sonen att han ska få börja simskola i Januari.
"Men jag känner ju ingen"
-En av dina kompisar kommer också börja samtidigt, och kanske känner ni någon av de andra barnen. Det vet man aldrig?
"Kanske hon på min förskola, Inte XX, XX eller XX. Hon som var Lucia."
-Men nästan alla tjejer var ju Lucia idag?
"Nä, inte XX och XX."
-Nej, just det, de var ju tomtar.
"Tomtemor, mamma!"
-Ja, självklart.
*sonen fnissar* "De rör runt i gröten"

Aj,aj tänker jag, nu ska vi inte fastna i könsroller ;)

-Kan inte en av nissarna röra i gröten och Tomtemor skruva ihop leksaker?
"Men mamma. Tomtemor gör allt som inte Tomten gör; lagar mat, tvättar fönster, leksaker och spänner fast renarna! Och vet du; Farmor brukar ju sticka. Och Tomtemor stickar. Alltså är de samma!"

Hoppsan. Hade jag ingen aning om!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0