Vad hände med januari?

Jag har lite svårt att hålla reda på dagarna nu när man är föräldrarledig,
Dagarna bara försvinner ibland, men nu känns det som om jag tappat en hel månad.
Känns konstigt att det redan står februari i almenackan-
Vad hände med januari?

Tyvärr visade det sig att jag hade två hål i tänderna,
så nu är jag 1500 kronor fattigare och jag räknar dagarna till nästa "lön".
Den här ansträngda ekonomin man har när en är föräldrarledig och den andra studerar känns hårt när man får såna här utgifter och jag blir lätt deprimerad när pengarna tryter, men, men..
Måste se det positiva i att få vara hemma med barnen istället för att stressa till jobbet.

Lilltjejen åkte på kräksjukan. Stackars liten.
Hon har haft över 39 graders feber och första dagen fick hon inte behålla någon mat,
utan det enda som gick var små slurkar av vätskeersättning.
Nu kan hon äta igen, så det känns lättare, även om magen inte riktigt har kommit i form än.
Att se sina barn så sjuka är hjärtslitande, och nu håller jag tummen att sonen kommer att klara sig!

Februari är en av min familjs stora födelsedagsmånader.
Idag fyller min mormor och en av mina systrar år. Imorgon fyller ena "syrran" och mamma,
och nästa vecka fyller lillebror 30 år.
Känns helt overkligt att den lilla skitungen ska fylla 30!
Minnet av att han springer omkring med blöja är fortfarande allt för starkt ;)
Fast antar att jag kommer se honom som en liten skitunge även när han fyller 60?

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Usch för kräksjuka!

G snorar å hostar för tillfället.... känns ju inte så jobbigt i jämförelse....



ses snart?



Ha en underbar helg !



Kram

2012-02-03 @ 15:08:11
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0