Måndagsbilder

Klockan åtta i morse, mitt i frukosten, ringde de från dagis.
Tre av fröknarna var hemma idag pga magsjuka, så nu undrade de om sonen kunde vara hemma.
Han skulle kunna få gå tisd- torsd istället, för imorgon skulle de ha två fröknar tillbaka.

Vad säger man? Det är inte som om jag ska någonstans.
Så istället för att fixa sig för dagis, så blev det lite extra mys i soffan.

Försökte få med mig sonen ut till backen, eftersom det kom snö inatt.
Men det hade han inte alls någon lust med.
Så vi bestämde oss för att baka bullar istället.



Under tiden de jäste till sig så fick vi tid för att äta lite lunch

 
Sonen mumsade på fiskbullar och kokt potatis,
medans jag och lilltjejen mumsade på potatis och blomkålspuré.

Men godast var ändå att få nygräddad kanelbulle med kall mjölk!




Innan middagen så kom vi ändå ut till pulkabacken en liten stund.
Den friska luften gjorde barnen gott för båda somnade gott strax efter 19.

Nu ska jag ta det lite lugnt i soffan.
Sambon tittar på hockey så jag lånar hans telefon för lite spel ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0