Ett år med Sparven

Förra året, den 23 juli, föddes vår lilla Sparv på Karolinska i Solna.
 
Hon föddes strax innan halv fem på morgonen, och då hade hon bråttom.
Och det fortsatte hon med; att ligga i ett babygym var inte så spännande.
Den allra första resa var en kryssning till Helsingfors i slutet av sommaren.
Det var också den enda gången som Sparven sov med napp.
 
Nästa resa vart längre- Det var under Lucia som jag och barnen tog en sista minuten till Fuertaventura.
Så skönt att för en vecka slippa alla vinterkläder, utan istället leka i parken.
 
Men vi var hemma till jul, och precis som de allra flesta barn, så fann du snörerna mer spännande än innehållet.
 
 
Sen sprang tiden iväg och så hade vi plötsligt ett riktigt litet charmtroll hemma.
Sex månader och redo att ta sig an allt som fanns att upptäcka.
Nu skulle det både krypas och klättras!
Men att busa med storebror är ändå allra roligast!
I slutet av maj var man redo att gå stadigt på egna ben, och då hade vi plötsligt en liten tjej i huset.
 
Hon ger oss massor av kärlek och skratt-
men ser också till att vi är uppmärksamma på allt hon vill hitta på-
för den här lilla damen tänker minsann inte låta sig begränsas.
Hon kastar sig ut och ser hela världen som ett stort lekland.
Hon är bestämd, envis och högljud.
 Och hon är vår lilla prinsessa.
 
Jag är så tacksam över att jag har just den här lilla tjejen.
Hon ger mig huvudvärk och får mig att sätta andan i halsen,
men när hon ler finns det ingenting jag inte skulle göra för att få henne att fortsätta med det.
Jag älskar dig min lilla Sparv.
Grattis på ett års dagen!

Kommentarer
Postat av: Wånkan

Glöm inte att skicka mig receptet på det goda brödet = )

2012-07-24 @ 11:23:39
URL: http://wankan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0