Nivea och jag

Ok.
Nu har jag använt Niveas Pure & Sensitive i en vecka och jag är inte övertygad.

Om vi börjar med förpackningen.
Hemma hos mig har vi klinkers på toaletten och i badrum,
så förpackningen i glas gör mig en aning nervös.
Jag kan inte låta bli att se hur jag tappar den i golvet.
Glaset gör den även väldigt tung, vilket är opraktiskt när man ska resa bort.

Själva deon, som är parfymfri, luktar ändå väldigt fräscht.
Jag antar att doften kommer från den naturliga kamomillextrakten? Men..
Anledningen till att jag inte använt Niveas deodoranter de senaste åren har varit att jag upplevt att de är kladdiga att applicera- och det upplever jag fortfarande.


Huden under armarna känns ändå mjukt, och trots att deon kanske inte riktigt håller i lovade 48 timmar, så luktar man väl inte riktigt så illa efter en dags bestyr som man skulle kunna.

Jag ska ge Pure & Sensitive ett par veckor till, men det känns inte som om det kommer bli en långvarig relation mellan oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0