Irriterad

Under helgen dök det upp prickar och blåsor lite var stans på Sparven.
På måndagen propsade jag på en läkartid hos Vc. Mest för att jag själv tyckte att det var konstigt med de olika utseende som prickarna hade.
Så det togs blodprov och bakterieprov.

Det var skönt att få bekräftat att hon inte hade streptokocker. Dvs svinkoppor.
Utan läkarna (fick träffa två, då även den första läkaren blev fundersam) konstaterade att hon har ett virus i kroppen- kunde helt enkelt vara ett förkylningsvirus?
Eftersom hon inte visar några tecken på att vara sjuk. Hon äter bra, sover, skrattar och inte har feber, så behövde vi inte oroa oss.
Vi skulle bara hålla blåsorna rena med tvål och vatten. Och hon kunde vara hemma någon dag, men sen gå tillbaka till förskolan.

Men det gick inte hem hos personalen på förskolan. Idag fick vi hämta Sparven, 45 min efter att jag lämnat henne, då de tycker att blåsorna är fyllda med var. Och det vore tråkigt om hon skulle smitta ner fler barn.

Och det tycker jag också.
Problemet är att jag inte kan se något var. Och kan jag inte lita på när två läkare och en sköterska säger att hon inte behöver vara hemma pga smittorisken?

Tycker ändå mest synd om Sparven som bara vill leka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0