Pensionärsresa

Årets familjesemester började med att jag spontant bokade in familjen på en enkel tågbiljett till Köpenhamn. Har länge tänkt att vi skulle åka ner, och nu fick jag en biljett för hela familjen för 644:-
 
Så en heldag på Tivoli, och en dag på Ströget, Men sen så var frågan, ska vi åka hem igen, eller vidare?
 
Är man ändå ute och reser, så kan man ju lika gärna fortsätta. Så vi fortsätter ner till Tyskland.
 
Tysklands motsvarighet till SJ, DB Bahn, har en grym hemsida, där det är lätt att kolla både tider och priser. Så med hjälp av den har jag beslutat att vi från Köpenhamn ska ta oss vidare.
 
Vi börjar med en utflykt till slottet i Schwerin.
Ett riktigt sagoslott från 1800-talet.
 
För att sen ta oss till Lübeck, och därifrån ta dagsutflykter till Hamburg, och en dag på Hansa Park. Hade gärna vilja åkt ut till kusten också, men har ännu inte hittat någon strand inom rimlig restid. Har visserligen ett par månader på mig, men tror att vi får hoppa över strandkorgarna den här resan ;-) Jag inser att vår semester är som hämtad ur en busskatalog, även om vi flyger hem från Lübeck den tredje juli, men så har jag heller aldrig hymlat om att jag närmar mig pensionen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback