mot ett aktivare år

2014 var inte ett år då det bloggades.
Man kan i princip räkna alla mina inlägg på fingrarna, och det är inget att skryta om ;)
Men jag tror att jag ska göra en "Lundell"- och börja blogga igen, nu när alla andra slutat..
 
Hade sett fram emot 2014 som ett familjens år-
Och det började ju väldigt bra.
I slutet av januari så vigde vi oss i Stockholms Stadshus, med våra närmaste som vittnen.
Det var en helt magisk dag. Det vart bättre än vi någonsin hade kunnat tänkt oss-
Precis som det ska vara!
10 år som par. Vad blir då bättre än vigsel?

Två dagar senare så satt vi och barnen på ett plan till Bangkok.
 
Jag har så länge jag kan minnas velat fly den svenska vintern, och bo i ett varmare klimat.
Förmodligen för att min pappa alltid försvann vinterhalvåret under min uppväxt till Indien, och för jag själv varje vinter från att jag var 5 år, tills jag fyllde 12, tillbringade julloven tillsammans med min morfar på kanarieöarna. Så att byta ut snö och slask mot hav och strand känns liksom naturligt.
 
Nu var det sista chansen att kunna vara borta en längre tid, förrutom på sommarlovet, eftersom Erik skulle få skolplikt efter sommaren 2014.
 
Och vilka veckor vi fick!
Allt var inte sol och semester, speciellt inte när maken & barnen fick feber, och vi mer eller mindre låste in oss på olika hotell under en vecka- men under de här 8 veckorna fick vi inget annat val än att leva tätt ihop som familj. Vi fick en sammanhållning och känsla för varandra som inte skulle kunnat vara möjlig här hemma i vardagens alla "måsten". Hela resan vart dyrare än vad vi först hade räknat på, men värd varenda krona.
Och jag skulle aldrig tveka om jag fick göra om det!
När vi sen kom hem till vardagen och alla "måsten" igen, så kändes det rätt tufft.
Det tog ett tag för oss alla att komma in i jobb och skola igen, och ska jag vara ärlig så tror jag inte att vi helt anpassat oss till detta rut-mönster ens efter detta år..?
 Thailand, Malaysia, Indonesien och Singapore- perfekt mix 

Men vi kämpar på och det vart ju sommar även i det här landet- även om vi nog upplevde den kallaste midsommaren någonsin 2014?
Vi hade naturligtvis inga storslagna semesterplaner för sommaren, då vi lagt allt på vinterresan,
men till slut enades vi om att göra en riktigt svensk semester- och tälta!
 
Oj. Att tälta i värme och sol är mysigt. Men i kyla och regn.. Inte riktigt samma känsla.
Men vi fick lite av varje, och när vi tänker tillbaka på sommaren, så gör vi det ändå med lycka. För att inte prata om barnen- De verkligen älskade att tälta!
Det blir lättare med sol

Sen bytte vi tältet mot svärmors gästrum på Gotland. Och där fick vi verkligen några fantastiska sommardagar. Både för stora och små ;)
 
Njuter av gotlandssolen 

Hösten minns jag bara med sorg.
Den 6 augusti förlorade jag min faster. Den person som alltid funnits som ett stöd, och som man kunde prata med om precis allting. Ingenting var någonsin konstigt, pinsamt eller svårt.
Det var med stor sorg och smärta som jag var tvungen att acceptera att jag inte skulle få krama henne mer.
 
Till slut kunde jag i alla fall förmå mig om att krypa upp ur gropen, och jag började fundera över mitt eget liv. Insåg att jag var redo att jobba mer med mig själv. Vad jag vill och strävar efter.
 
Kom kanske inte fram till några jordskakande beslut, men insåg iaf att det fanns några saker som jag behöver för att må bra.
Det viktigaste; Tid för mig själv. Och den finner jag främst genom att ge mig själv tid till att praktisera yoga. Om så bara 10 minuter. Men om jag startar min dag med det, så märker jag skillnad, än om jag inte gör någonting.
Yoga med handstående 

Sen behöver jag minska på stressen.
Och insåg att jag på riktigt, är redo att byta arbete.
Åtta år har jag jobbat inne på trafikcentralen och jag känner att jag är redo för andra utmaningar.
Och framför allt så såg jag fram emot att slippa sitta ner var sjätte vecka för att få ihop familjelivet-  före jul fick jag veta att jag fått en tjänst, vilket innebar dagtid och lediga helger, som assistent i solna.
Kommer att börja den 1 februari, och det känns toppen!
Inför intervju om ny tjänst
 
Så 2015 ser jag fram emot som ett aktivare år, både för mig personligen och för den här bloggen.
Vi får se om det blir så?
 
// Tessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0